Hem

Good Food Kids - matlagningskurs för barn

Tillsammans med Sweden Foodtech och Kostministeriet har vi möjlighet att under fem tillfällen, 31 maj till 4 juni, erbjuda barn mellan 9 och 12 år en kostnadsfri matlagningskurs som vi kallar Good Food Kids. Platserna tävlas ut på vårt instagramkonto @kfstockholm.

Redan i unga år börjar intresset för matlagning och betydelsen för vad man stoppar i sig gro hos många. Och att tidig i livet få inspiration och grundläggande kunskaper kring matlagning är både utvecklande och bygger självförtroende för unga kockar. Tanken är att barnen ska inspireras av glädjefull matlagning där alla välkomna oavsett kunskap.

Kockarna Malin Broman, Ulrika Brydling och Sara Begnér från Coop kommer att hålla i kurserna där fokus ligger på att laga mer växtbaserat utan att exkludera andra proteiner. De förbereder också innehåll och recept i samarbete med Sweden Foodtech och Kostministeriet. Främst kommer de att sätta fokus på grönt i matlagningen. Men vi vill också introducera mat från olika kulturer och t.ex. hur hur man rensar en fisk.

Du behöver inte ha några förkunskaper utan bara tycka att det är roligt att vara i köket. Kursen kommer att hållas utomhus i Volvo Showrooms lokaler vid Kungsträdgården och följer de aktuella restriktionerna från Folkhälsomyndigheten.

Till tävlingen.

Fullständiga tävlingsvillkor hittar du här.

Tid

Matlagningskurserna är fördelade över fem dagar, från 31 maj till 4 juni kl. 15-18, där fyra ungdomar deltar vid respektive dag.

Pris

Deltagare väljs via en tävling som publicerades 10 maj på vårt instagramkonto @kfstockholm.

Boka

Vi reserverar oss för att Folkhälsomyndighetens instruktioner och regeringens beslut angående Covid-19, till exempel om social distansering och begränsning för arrangemang i publikantal, kan komma att påverka kurserna. Resultatet kan bli att kurserna ställs in eller skjuts upp med kort varsel.

Publicerad: 2021-02-19