Om ägarombud

Under våren 2015 genomförde Konsumentföreningen Stockholm för för första gången val av ägarombud till våra butiker. Här kan du läsa lite mer om vad ett ägarombud är och vad det innebär för dig som är medlem.

I nästan alla Coop-butiker, från Knivsta i norr till Gnesta och Nynäshamn i söder, finns det från och med april 2015 ett ägarombud. Ägarombudets uppgift är att företräda dig som är medlem och att fungera som länk till butiken och föreningen.

Ägarombudet lyssnar på dig som är medlem och tar dina frågor och synpunkter vidare för att skapa så bra butiker som möjligt. Du kan till exempel vända dig till ägarombudet om du har synpunkter på sånt som direkt rör butiken eller om du tycker föreningen ska driva en speciell fråga. Kanske har du synpunkter eller förslag som kan utveckla och skapa ett ännu bättre Coop.

Det är fortfarande butikschefen som fattar beslut i butiken, men ägarombudet företräder dig som är medlem och fungerar som bollplank till butikschefen.

Ägarombudet väljs på tre år.

Kontakta ditt ägarombud

Se vem som är ägarombud i din butik

Om ägarombud

• Ägarombuden ska hämta in och föra vidare medlemmarnas synpunkter till butikschefen och till oss i föreningen.

• Ägarombuden ska informera om vårt och Coops arbete med hållbarhet.

• Ägarombudet ska hålla koll på det som händer i butikens närområde.

• Ägarombudet är ombud på föreningsstämman som är vårt högsta beslutande organ.

Publicerad: 2015-03-13

100 KR

Bli medlem för 100 kronor. Ansök redan idag.