KfS, KF och Coop

Konsumentföreningen Stockholm (KfS)

KfS har mer än 775.000 medlemmar och är därmed störst av landets cirka 35 konsumentföreningar. Medlemskortet heter Coop MedMera och är knutet till medlemskapet i konsumentföreningen.Det är nyckel till medlemserbjudanden och tjänster från föreningarna, KF och Coop.

KfS huvuduppgift är att göra medlemsnytta och stärka medlemmarnas ställning som konsumenter. All verksamhet bygger på konsumentkooperationens verksamhetsidé, som är att skapa möjlighet för medlemmarna att i sin konsumtion bidra till ett samhälle som präglas av ekonomisk utveckling, ekologisk uthållighet, social tillit och samverkan.

Kooperativa Förbundet (KF) och Coop

KF ägs gemensamt av alla föreningar. Vår ägarandel i KF är 22 procent. Vi är också en av huvudägarna i Coop Sverige AB där vi äger 33 procent.

KF är förbund för landets cirka trettio konsumentföreningar som tillsammans har cirka 3,4 miljoner medlemmar. KF är samtidigt en detaljhandelskoncern med dagligvaror som kärnverksamhet. Dagligvaruhandeln drivs genom dotterbolaget Coop Butiker & Stormarknader.
Coop

KF ansvarar tillsammans med föreningarna för att utveckla medlemsnytta och säkerställa medlemmarnas inflytande samt att driva opinionsbildning i konsumtions- och konsumentfrågor.
Kooperativa Förbundet. KF

100 kr

Bli medlem för 100 kronor. Pengarna får du tillbaka om du någon gång vill lämna föreningen. Ansök redan idag.

Mina sidor

Genom att skapa en inloggning till Mina Sidor på coop.se får du tillgång till flera fiffiga tjänster:

• Håll koll på dina poäng

• Samla recept och skriv inköpslistor

• Se aktuella medlemserbjudanden

• Kolla saldo och hantera övriga kontouppgifter

• Prenumerera på nyhetsbrev