Om Konsumentföreningen Stockholm

Vi är en av huvudägarna i Coop och vår huvuduppgift är att göra Coop så bra som möjligt för våra drygt 775.000 medlemmar. Medlemskortet heter Coop MedMera.

Till KfS verksamhetsberättelserMedlemskortet Coop MedMera

Konsumentföreningen Stockholm är en av huvudägarna i Coop. Vår viktigaste uppgift är därför att göra Coop så bra som möjligt för våra 775.000 medlemmar. Bra utifrån butiksupplevelse, sortiment, pris, erbjudanden och ett hälso- och hållbarhetsperspektiv. Som medlem får du även förmånliga erbjudanden och rabatter hos andra företag, liksom på kultur- och idrottsupplevelser. Medlemskapet och ditt Coop MedMera-kort är nyckeln till allt detta.

Vår uppgift är också att informera konsumenter och påverka samhället i riktning mot större hållbarhet och mer medveten konsumtion. Alltid med utgångspunkt från våra kooperativa värderingar där kärnan är medlemmarnas inflytande och övertygelsen om att saker blir bättre när vi gör dem tillsammans.

Del av konsumentkooperationen

Konsumentföreningen Stockholm (KfS) grundades 1916 och är en del av den svenska konsumentkooperationen. Föreningen driver inga egna butiker. Vår huvuduppgift är istället att göra medlemsnytta och stärka medlemmarnas ställning som konsumenter. Vårt verksamhetsområde sträcker sig från Knivsta i norr till Nynäshamn i söder.

Vår verksamhetsidé

Konsumentföreningen Stockholm (KfS) är en kooperativ ekonomisk förening som ska:

• Skapa ekonomisk nytta för sina medlemmar

• Verka för att medlemmarna i sin konsumtion kan bidra till en hållbar utveckling för människor och miljö

Läs mer om KfS och vår roll i kooperationen

Våra värderingar

Kooperativ verksamhet bygger på samverkan, det vill säga att många tillsammans kan åstadkomma mer än var och en för sig.

De här värderingarna präglar och styr alla delar av verksamheten. Det är grunden som den svenska konsumentkooperationen och KfS står på

• Medlemsägande
  • Nytänkande
  • Omtanke om människor och miljö
  • Inflytande
  • Ärlighet

IKA, Internationell kooperativ allians, är en världsomspännande samarbetsorganisation för all kooperation. Cooperatives Europe är IKAs europeiska organisation.

www.ica.coop/

www.coopseurope.coop/

100 kr

Bli medlem för 100 kronor. Pengarna får du tillbaka om du någon gång vill lämna föreningen. Ansök redan idag.

Mina sidor

Genom att skapa en inloggning till Mina Sidor på coop.se får du tillgång till flera fiffiga tjänster:

• Håll koll på dina poäng

• Samla recept och skriv inköpslistor

• Se aktuella medlemserbjudanden

• Kolla saldo och hantera övriga kontouppgifter

• Prenumerera på nyhetsbrev