Medlemsförmåner

Poäng, medlemspriser och bra erbjudanden till Stockholms
kultur- och nöjesvärld för dig som är medlem.

Bli medlem

Det här får du som medlem

1. Poäng på allt du handlar
2. Medlemspriser i butikerna och hos samarbetspartners
3. Medlemserbjudanden till Stockholms kultur- och nöjesvärld

4. Spännande föredragshållare
5. Vi driver dina frågor vidare
6. Lär dig mer av våra smarta guider

7. Medlemstidning
8. Fördelar för din vardagsekonomi
9. Du har rösträtt

1. Poäng på allt du handlar

Coop MedMera-kortet ger dig poäng på varor och tjänster som du handlar hos Coop och Coops partner. Ju fler poäng, desto större belöning.

Så här fungerar poängen

2. Medlemspriser i butikerna och hos samarbetspartner

Du får medlemspriser i butikerna varje vecka och rabatt på resor, hotell och nöjen med mera hos Coops partner, Brothers, Fritidsresor, Swebus, Polarn O. Pyret, Nordic Choice Hotels och SAS EuroBonus.

Se alla aktuella medlemserbjudanden från Coops samarbetspartners

3. Medlemserbjudanden till
Stockholms kultur- och nöjesvärld

Som medlem får du även lägre pris på biljetter till olika kultur- nöjes- och sportevenemang i Stockholm. Teater, konserter, museer och fotboll är några exempel.

The Show of Christmas heter den årliga julkonserten i Globen där vi bjuder på en glad kväll med underhållning av den svenska artisteliten. Biljetterna är kraftigt rabatterade.

Familjedag på Skansen har vi i månadsskiftet augusti/september varje år. Med stor familjeshow på Sollidenscenen, Skansentåget för barnen och en mängd andra aktiviteter för både stora och små. Visa MedMera-kortet i kassan så får du fritt inträde för upp till två vuxna och fyra barn.

Fri entré på Skansen får alla medlemmar några dagar per år utöver stora Familjedagen. Se årets datum med fri entré på Skansen.

Se alla aktuella erbjudanden

4. Lyssna på spännande föredragshållare

Varje år arrangerar vi föredrag och seminarier inom aktuella områden såsom miljö, mat och hälsa. Som medlem får du rabatt på entrén eller går in helt kostnadsfritt. Varje vår bjuds du in till ett kombinerat medlemsmöte och seminarium där populära föredragshållare samlas och pratar kring ett aktuellt konsumenttema.

5. Vi driver dina frågor vidare

Har du åsikter om reklam som vänder sig till barn? Tycker du prisinformationen är dålig i butikerna? Vi lyssnar på dig och driver frågorna vidare till leverantörer och myndigheter. Tack vare att vi är den största konsumentföreningen i Sverige får vi också gehör för våra synpunkter.

Vi finns på Facebook och debatterar olika frågor på bloggen Louise Konsumentkoll.

6. Lär dig mer av våra smarta guider

I våra guider och appar finns lättlästa sammanfattningar inom konsument- och miljöområdet.

Symbolguiden – förklarar de vanligaste symbolerna du möter i handeln.

Släng inte maten – Miljösmart guide om hur du förlänger hållbarheten på livsmedel.

Portionsguiden – Så här beräknar du portionsstorlekarna till buffébordet.

Platta mjölkpaket – Vik ihop så här och spara utrymme i väntan på återvinning.

Våra guider

7. Läs medlemstidningen så missar du inget

I Medlem Stockholm hittar du alla erbjudanden, får aktuell föreningsinformation och ser vilka frågor vi jobbar med just nu. Och en hel del användbar konsumentkunskap. I Coops tidning Mer Smak får du spännande recept och ännu fler erbjudanden.

Medlem Stockholm och Mer Smak kommer i brevlådan varje månad om du handlat för 1.000 kronor under föregående månad. Du kan också prenumerera kostnadsfritt via e-post på Medlem Stockholm så är du säker på att få den varje månad.

Läs Medlem Stockholm

8. Fördelar för din vardagsekonomi

Hos MedMera Bank erbjuds du som är medlem lägre ränta på Coop Privatlån, ett kostnadsfritt MasterCard-kort samt ett enkelt och avgiftsfritt sparande med Coop Spara (f.d. KF Sparkassa).

Läs mer om betal- och kreditkort samt om att låna och spara pengar

9. Som medlem har du rösträtt

På föreningsstämman tas de större principiella besluten i föreningen. Det är du som medlem som är med och bestämmer vilka som ska representera dig. Kanske vill du själv engagera dig? Kontakta oss på info@konsumentforeningenstockholm.se.

Läs mer om medlemsdemokratin

Medlemsförmåner

100 KR

Bli medlem för 100 kronor. Ansök redan idag.

MEDLEM STOCKHOLM

Läs medlemsbladet här på webben eller få det med e-post varje månad.